Αρχή Ειδήσεις Το γράμμα του Προέδρου

Το γράμμα του Προέδρου

Αλέκος Αθανασιάδης

Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,

Τις τελευταίες μέρες το μπριτζ κατάφερε να γίνει πρωτοσέλιδο θέμα σε blogs, με τον τίτλο “ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΤΟΥ ΜΠΡΙΤΖ ΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ”. Αιτία γι’ αυτό αποτέλεσε η δημοσίευση μιας αθλήτριας στο fb, η οποία αναδημοσιεύτηκε στο blog planet-greece, από κει στο zougla.gr και ίσως και σε άλλα.

Τα γεγονότα έχουν ως εξής: Αθλητής, μέλος της εθνικής ομάδας μπριτζ, που συμμετείχε στους Πανευρωπαϊκούς αγώνες της Βουδαπέστης, δημοσίευσε στο fb μία ανάρτηση, καταγγέλοντας την ΕΟΜ για αδιαφανείς διαδικασίες, ως προς την επιλογή της ομάδας που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα WORLD GAMES (πρώην Ολυμπιάδα), που θα γίνουν τον Σεπτέμβριο στην Πολωνία. Στην ίδια ανάρτηση καταφέρεται και εναντίον αθλητών που απαρτίζουν την ομάδα αυτήν.

Επί της ανάρτησης αυτής, η οποία περιέχει και πολλές σκληρές αλλά και άδικες και ανακριβείς εκφράσεις, δημοσιεύτηκαν στο fb ορισμένα επώνυμα και ανώνυμα σχόλια.

Μεταξύ αυτών και ένα του αθλητή Δημήτρη Βαρελά (πρώην προέδρου του ΟΑΜΚΗ και νομαρχιακού συμβούλου Αττικής), ο οποίος είπε ότι η ΕΟΜ πρέπει να τοποθετηθεί δημόσια επί των γραφομένων.

Του απάντησα άμεσα στο fb, εξηγώντας πώς και γιατί όλες οι ενέργειες του ΔΣ της ΕΟΜ ήταν μέσα στα πλαίσια των κανονισμών και της νομιμότητας και ότι ήμουν στη διάθεση οποιουδήποτε, για να δώσω όποιες εξηγήσεις χρειαστούν.

Μετά από αυτά ο αθλητής επανήλθε, δηλώνοντας ότι οι ενέργειες της ΕΟΜ μπορεί μεν να ήταν νόμιμες, αλλά (κατά την άποψή του) δεν ήταν και ηθικά αποδεκτές. Η δε αθλήτρια δημοσίευσε στη σελίδα του στο fb αυτά τα οποία διαβάζει τώρα όλη η Ελλάδα, καθώς αναδημοσιεύτηκαν αυτούσια στο blog planet-greece.

Θεωρώ ότι είναι σωστό και απαραίτητο να ακουστεί και η θέση της ΕΟΜ.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ

Επειδή το θέμα των εθνικών ομάδων δημιουργεί συχνά τριβές, ενώ επιβαρύνει σημαντικά και τον προϋπολογισμό της ΕΟΜ, το ΔΣ έθεσε έγκαιρα τους προβληματισμούς του στη ΓΣ του Οκτωβρίου 2015, κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού, σχετικά με το πόσες εθνικές αποστολές θα είχαμε το 2016.

Η εντολή της ΓΣ ήταν να στείλουμε εθνικές ομάδες όπεν και γυναικών στους Πανευρωπαϊκούς και το ΔΣ να αποφασίσει σχετικά με την Ολυμπιάδα. Άμεσα ο κ. Δελημπαλταδάκης , Ειδικός Γραμματέας στο ΔΣ, έκλεισε ξενοδοχεία στη Βουδαπέστη, με το ζηλευτό αποτέλεσμα να είμαστε η μόνη χώρα με κοντινό ξενοδοχείο στον χώρο των αγώνων, ενώ στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ, όπου σαφώς αναφέρεται στα πρακτικά η λέξη “ενδεχομένως”, για τη συμμετοχή μας στην Ολυμπιάδα, αποφασίστηκε και ανακοινώθηκε, αρχές Νοεμβρίου 2015, ο τρόπος επιλογής της εθνικής όπεν 2016.

Στην ανακοίνωση αυτή ΡΗΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ , στην παράγραφο 6, ότι Η ΝΙΚΗΤΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΗΣ ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗΣ.

Την παράγραφο αυτήν αγνοούν συστηματικά οι “καταγγέλοντες”, υποστηρίζοντας ότι “νόμιμη” κατάκτησή τους, που αποφέρει η νίκη τους στους αγώνες επιλογής, αποτελεί και η συμμετοχή τους στην Ολυμπιάδα. Για να το στηρίξουν αυτό επικαλούνται το άρθρο 3.5.3 του κανονισμού εθνικών ομάδων.

3.5.3: Η θητεία των ζευγών της Εθνικής Ομάδας διαρκεί ένα έτος, εφόσον η σύνθεσή τους παραμένει αμιγής. Δυνατόν όμως να παραταθεί η θητεία τους, σε περίπτωση ιδιαίτερης διάκρισης ή σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, κατόπιν εισήγησης της ΕΕΟ και απόφασης του ΔΣ. Στην περίπτωση αυτή δεν θα διεξαχθούν αγώνες επιλογής Εθνικής Ομάδας για τον χρόνο της παράτασης.

Όμως ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΥΝ να αναφέρουν όσα ο ίδιος κανονισμός αναφέρει στην αμέσως προηγούμενη παράγραφο 3.5.2: Εάν στην ίδια αγωνιστική περίοδο υπάρχουν περισσότερες της μιας Εθνικές αποστολές, αυτές μπορούν να συγκροτηθούν και από ζεύγη που έλαβαν μέρος στους πρόσφατους αγώνες επιλογής Εθνικής Ομάδας, με απόφαση του ΔΣ.

Και ερωτώ: Αν ήταν να συμμετάσχει η ίδια ομάδα σε όλες τις αποστολές ενός έτους, ποιος ο λόγος ύπαρξης της παραγράφου 3.5.2;

Η απάντηση είναι ότι η παράγραφος 3.5.3 υπάρχει για να δηλώνει το πότε λήγει η θητεία μιας εθνικής ομάδας (δεν είναι δηλαδή διετής, τριετής κλπ), υπό ποίες συνθήκες μπορεί η θητεία αυτή να παραταθεί και πότε πρέπει να διεξάγονται αγώνες επιλογής, γι’ αυτό και έπεται της 3.5.2.

ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ, έχουμε:
  • Η ανακοίνωση της ΕΟΜ αναφέρει σαφώς σε ποια διοργάνωση θα συμμετάσχει η νικήτρια των αγώνων επιλογής.
  • Ο κανονισμός 3.5.2 δίνει δικαίωμα στο ΔΣ της ΕΟΜ να επιλέγει διαφορετικές συνθέσεις σε αποστολές του ίδιου έτους.
  • Οι “καταγγέλοντες” καταργούν-αγνοούν τον κανονισμό 3.5.2 και θεωρούν εαυτούς εκπροσώπους της Ελλάδας για όλους τους αγώνες του 2016, ενώ δεν υπάρχει καμιά υπόσχεση ή δέσμευση εκ μέρους της ΕΟΜ ότι αν σταλεί ομάδα στην Ολυμπιάδα αυτή θα είναι η Α εθνική.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΟΜ είναι ότι η νικήτρια των αγώνων επιλογής είναι Α εθνική μέχρι τη λήξη της θητείας της, αλλά η Εθνική αποστολή της Ολυμπιάδας μπορεί να αποτελείται και από τη Β εθνική.

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ

Πριν ακόμη από τη διεξαγωγή των αγώνων επιλογής υπήρξε ο προβληματισμός στο ΔΣ για τη συμμετοχή μας στην Ολυμπιάδα. Τα ερωτήματα ήταν δύο. Θα στείλουμε ομάδα ή όχι; Αν θα στείλουμε, ποια θα είναι αυτή;

Υπήρξε πρόταση να στείλουμε τη Β εθνική και να το ανακοινώσουμε έγκαιρα, πριν από τους αγώνες, ώστε να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις. Όμως, αν η Α εθνική πήγαινε καλά στη Βουδαπέστη; Μπορείς να έχεις μια ομάδα, που κέρδισε π.χ. συμμετοχή στο bermouda bowl, και συ, ως ΕΟΜ να στέλνεις άλλη ομάδα στην Ολυμπιάδα; Αυτό, σίγουρα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΗΘΙΚΑ ΣΩΣΤΟ. Υπήρξε πρόταση να μη στείλουμε καθόλου ομάδα. Όμως και πάλι ίσχυε το ίδιο ερώτημα.

Φυσικά θα μπορούσε να ληφθεί απόφαση υπό προϋποθέσεις. Στέλνουμε τη Β εθνική ή καμία ομάδα, εκτός αν η Α εθνική κατακτήσει μια τιμητική θέση (π.χ. μέσα στις 10 ή 12 πρώτες θέσεις). Όμως και πάλι υπήρχε προβληματισμός. Θα έχουμε χρήματα; Ξέρουμε τι μας επιφυλάσσουν τα capital controls;

Επισημαίνω ότι όλα αυτά συμβαίνουν πριν από τους αγώνες επιλογής. Τελικά αποφασίσαμε να μην ανακοινώσουμε τίποτα και να περιμένουμε, με την πλειοψηφία του ΔΣ να τείνει προς το να μη στείλουμε ομάδα, εκτός κάποιας ευχάριστης είδησης από τη Βουδαπέστη. Για τον λόγο αυτό το θέμα δεν συζητείται στο ΔΣ της 6/4, όπου βρίσκεται στην Ημερήσια Διάταξη και μετατίθεται να συζητηθεί για το ΔΣ της 11/5, το οποίο τελικά γίνεται στις 18/5, λόγω απρόβλεπτου προβλήματος υγείας μου.

Στο ενδιάμεσο διάστημα φθάνει στην ΕΟΜ μια πρόταση της Β εθνικής ομάδας, υπογραφόμενη από τον αθλητή Έιντι Μισέλ – (οι “καταγγέλοντες” υποστηρίζουν ότι δεν ανακηρύχθηκε ποτέ η Β εθνική, αλλά η ανακήρυξη αυτή δίδεται αυτόματα από τον κανονισμό. 3.6.2.2 Αγώνας ομάδων: Η νικήτρια ομάδα θα αποτελεί την Α΄ Εθνική ομάδα Open και η ηττημένη του τελικού ή Υπερτελικού την Β΄ Εθνική ομάδα Open) – η οποία λέει σε αδρές γραμμές “είμαστε διατεθειμένοι να πάμε στην Ολυμπιάδα με δικά μας έξοδα, αλλά δεν θέλουμε να δημιουργηθεί πρόβλημα με την Α εθνική”.

Το ΔΣ κάνει δεκτή την πρόταση αυτή, ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ 3.5.2 και απαλλάσσει την ΕΟΜ από ένα έξοδο της τάξης των 10000 ευρώ, ενώ αποφασίζει να καλύψει τα δικαιώματα συμμετοχής, όπως συνηθίζει στις περισσότερες αποστολές σε διεθνείς αγώνες.

Ούτε που περνάει από το μυαλό κάποιου από το ΔΣ η σκέψη ότι η Α εθνική θεωρεί τη θέση αυτή “καπαρωμένη”, δική της. Το μόνο πρόβλημα που φαίνεται ότι μπορεί να δημιουργηθεί και τίθεται στη Β εθνική είναι: -Τι θα συμβεί αν η Α εθνική διακριθεί στο Πανευρωπαϊκό; – Μακάρι να πάνε καλά και εμείς αποσυρόμαστε, είναι η απάντησή τους. Και, από ό,τι μου έχει μεταφερθεί, η θέση αυτή, για απόσυρση, επεκτάθηκε χρονικά για οποιαδήποτε στιγμή, ακόμη και τώρα, και για το ενδεχόμενο που η Α εθνική αποφασίσει να πάει στην Ολυμπιάδα με δικά της έξοδα.

Λίγες μέρες αργότερα, αρχές Ιουνίου, έρχεται στην ΕΟΜ μια επιστολή-δήλωση, με ηλεκτρονικές υπογραφές των 6 μελών της Α εθνικής, στην οποία αναπτύσσονται “επιχειρήματα” ότι πρέπει εκείνοι να πάνε στην Ολυμπιάδα, ότι βρίσκονται σε αναζήτηση χορηγών και καταλήγουν: “είμαστε στη διάθεσή σας μετά την επιστροφή μας (από το Πανευρωπαϊκό) για οποιαδήποτε επεξήγηση, απάντηση σε ερωτήσεις, αλλά και για να συνδράμουμε στην προσπάθεια ανεύρεσης χορηγιών”.

Δηλαδή η αναζήτηση χορηγών μετατρέπεται στο “η ΕΟΜ να βρει χορηγίες και εμείς να συνδράμουμε σ’ αυτό”. Σε ερωτήσεις μελών του ΔΣ, που γίνονται μετά το Πανευρωπαϊκό, προς αθλητές της Α εθνικής, χορηγοί δεν έχουν βρεθεί ή δεν έχουν όνομα, ούτε έχει έρθει ποτέ στην ΕΟΜ κάποιο έγγραφο που να πιστοποιεί την ύπαρξη συγκεκριμένων χορηγών ή τη δέσμευση της Α εθνικής ότι καλύπτει τα έξοδά της για την Ολυμπιάδα.

Κατόπιν αυτών και με δεδομένο το γεγονός ότι η εθνική, δυστυχώς, έχει έρθει 24η στη Βουδαπέστη, δίνεται οριστικά το πράσινο φως στη Β εθνική και δηλώνεται στους αγώνες. Επιπλέον, το ΔΣ έχει ήδη αποφασίσει, από τις 15 Ιουνίου, πριν αρχίσει δηλαδή το Πανευρωπαϊκό, να καλύψει τα δικαιώματα συμμετοχής των ζευγών της Α εθνικής, που θα θελήσουν, με δικά τους έξοδα, να συμμετάσχουν στους αγώνες ζευγών της Ολυμπιάδας (σε περίπτωση που δεν υπάρξει κάτι ευχάριστο στο Πανευρωπαϊκό).

Διευκρινίζω επίσης ότι τα χρήματα της χορηγίας, που αναφέρει η Β εθνική, δεν αποτελούν χορηγία προς την ΕΟΜ, οπότε η ΕΟΜ θα μπορούσε να τα διαχειριστεί όπως ήθελε (και, κατ’ επέκταση, θα έπρεπε και να δικαιολογήσει την όποια επιλογή της). Αποτελούν χρήματα από χορηγούς προς τη Β εθνική.

ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ έχουμε τα εξής:

  • Αρχική σκέψη στο ΔΣ είναι να μην συμμετάσχει ομάδα στην Ολυμπιάδα, εκτός αν υπάρξει ευχάριστο αποτέλεσμα στο Πανευρωπαϊκό, οπότε θα σταλεί η Α εθνική ΜΕ ΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΕΟΜ.
  • Μετά την πρόταση Έιντι, αποφασίζεται να σταλεί η Β εθνική, με τη συμφωνία να αποσυρθεί, αν υπάρξει ευχάριστο αποτέλεσμα στο Πανευρωπαϊκό.
  • Αν δεν υπάρξει, η ΕΟΜ θα χρηματοδοτήσει, με τα δικαιώματα συμμετοχής, όσα ζεύγη της Α εθνικής θελήσουν να συμμετάσχουν στην Ολυμπιάδα ζευγών.
  • Η Β εθνική θα αποσυρθεί από την Ολυμπιάδα, αν η Α εθνική θελήσει να συμμετάσχει με δικά της έξοδα.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΑ BLOGS

Η επιστολή της αθλήτριας, που δημοσιεύτηκε στα blogs, περιλαμβάνει μια παράθεση γεγονότων, προσωπικές κρίσεις επ’ αυτών, αλλά και μια σειρά από ανακρίβειες ή σκόπιμες παραλείψεις. Συγκεκριμένα:

  1. Από αυτήν ακριβώς την ετήσια θητεία τεκμαίρεται προφανώς ότι οι παίκτες της Εθνικής Ομάδας συμμετέχουν σε όλες τις Εθνικές Αποστολές κατά τη διάρκεια του έτους, όπως εξάλλου έχει συμβεί όλες τις προηγούμενες χρονιές που συνέπεσε η Ολυμπιάδα μαζί με το Πανευρωπαϊκό (π.χ. το έτος 2012 η ομάδα Έιντι-Βρούστης. Κανναβός-Δοξιάδης, Καραμανλής Φ-Πρωτονοτάριος συμμετείχε και στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στο Δουβλίνο και στην Ολυμπιάδα στη Λιλ, το έτος 2008 η ομάδα Φ. Καραμανλής – Μ. Πρωτονοτάριος, Κ. Μπόζεμπεργκ – Φ. Καμινάρης συμμετείχε και στις δύο αυτές διοργανώσεις, ομοίως το 2004 η ομάδα Τ. Κανναβός – Θ. Τριανταφυλλόπουλος, Λ. Ζώτος – Α. Λαμπρινός, Α. Φίλιος – Γ. Παπακυριακόπουλος συμμετείχε και στις δύο αυτές διοργανώσεις). Όλα αυτά βέβαια εφόσον η ΕΟΜ είναι διατεθειμένη να στείλει Εθνική Ομάδα και στις δύο αυτές αποστολές.

Η έκφραση “τεκμαίρεται” αποτελεί υποκειμενική ερμηνεία του κανονισμού 3.5.3, αγνοώντας την παράγραφο 3.5.2 που προηγείται, όπως προανέφερα. Αλλά και αυτή ακόμη η παράθεση των στοιχείων για τις προηγούμενες Ολυμπιάδες είναι ελλιπής. Από όσα αναγράφονται στα πρακτικά ΔΣ και μπορεί εύκολα να βρει κανείς στην ιστοσελίδα μας, για το μεν 2008 είχε ληφθεί εξαρχής απόφαση ΔΣ η εθνική ομάδα να εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε όλες τις διοργανώσεις – η Εθνική Ομάδα Όπεν 2008 που θα εκπροσωπήσει την χώρα μας στις διεθνείς της υποχρεώσεις αποτελείται από τα ζεύγη: 1. B. Βρούστης – Μ. Καραμανλής 2. Φ. Καραμανλής – Ε. Πρωτονοτάριος 3. Φ. Καμινάρης – Κ. Μπόζεμπεργκ (πρακτικό ΔΣ 27/2/08)-, ενώ το 2012 η ομάδα συμμετείχε στην Ολυμπιάδα στη Λιλ με δικά της έξοδα !! (όπως δηλαδή και τώρα) – Ο αρχηγός της Εθνικής ομάδας όπεν κ. Σ. Μπομπολάκης ενημερώνει ότι η εθνική όπεν θα συμμετάσχει στο πρωτάθλημα πνευματικών αθλημάτων 2012 (IMSA), που θα γίνει στη Λιλ της Γαλλίας από 9 έως 23 Αυγούστου, με έξοδα των χορηγών κ.κ. Ειντι και Σαμπάχ. Η συμμετοχή αυτή εγκρίνεται ομόφωνα. Η εθνική γυναικών δεν θα συμμετάσχει στο πρωτάθλημα αυτό αν δεν βρεθεί χορηγός (πρακτικό ΔΣ 6/6/08).

Αλλά ακόμα και αυτά να μη συνέβαιναν, είναι δυνατόν τις αποφάσεις ενός ΔΣ να τις καθορίζει το τι γινόταν στο παρελθόν; Αλοίμονό μας αν προχωρούσαμε με τέτοιον οδηγό. Θα είχαμε ήδη καταρρεύσει. Προσωπικά νιώθω περήφανος που συμμετέχω σε ένα ΔΣ, το οποίο στα 4 χρόνια της θητείας του υπερδιπλασίασε τους αθλητές και τα Σωματεία της ΕΟΜ, μετέφρασε και εξέδωσε 9 καινούρια βιβλία για τα μαθήματα, καθιέρωσε ενημερωτικά σεμινάρια για διαιτητές, δασκάλους και διοικητικά στελέχη, όπλισε τους διοργανωτές με εφόδια που ανεβάζουν την ποιότητα των αγώνων, γέμισε τα Σωματεία με κόσμο και κατέστησε (σε περίοδο μάλιστα οικονομικής κρίσης) εύρωστη και αυτάρκη οικονομικά την ΕΟΜ, χωρίς καμιά ουσιαστικά χρηματοδότηση από τη ΓΓΑ.

  1. Τρεις από τις μεγαλύτερες εταιρείες που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα, εκδήλωσαν ενδιαφέρον να σταθούν αρωγοί στην προσπάθεια αυτή της εθνικής ομάδας.  Γιατί οι χορηγίες που ανευρέθηκαν από πλευράς Εθνικής ομάδας αγνοήθηκαν; Να σημειωθεί ότι η αναζήτηση για χορηγούς είχε ξεκινήσει από πλευράς εθνικής ομάδας από τον Απρίλιο ανεξάρτητα και πολύ πριν πληροφορηθεί τις διαθέσεις της Ομοσπονδίας.

Ερωτώ. Ποιες ήταν αυτές οι 3 εταιρίες; Πόσα χρήματα θα έδιναν; Ενημερώθηκε ποτέ η ΕΟΜ για την οριστική ανεύρεση χορηγών; Υπήρξε κάποιος πραγματικός και όχι φανταστικός ή υποψήφιος χορηγός;

  1. Γιατί η χορηγία που ανευρέθηκε να μην χρησιμοποιηθεί για την Εθνική ομάδα, όπως υπαγορεύει ο κανονισμός;

Όπως προανέφερα, η χορηγία δεν ήταν προς την ΕΟΜ, για να τη διαχειριστεί κατά την κρίση της. Δεν ήρθαν χρήματα στο ταμείο της ΕΟΜ. Είναι δέσμευση, για αυτοχρηματοδότηση της ομάδας του, από τον αθλητή Έιντι.

  1. Δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό το ποσό των 4.000 ευρώ; Να σημειωθεί ότι το ποσό αυτό ξεπερνά αυτά που δαπάνησε η ΕΟΜ για να στείλει τη νόμιμα επιλεγμένη ομάδα στους Πανευρωπαϊκούς αγώνες!

Το μεγαλύτερο ψεύδος. Το συνολικό κόστος συμμετοχής της εθνικής όπεν στους Πανευρωπαϊκούς ανήλθε σε περίπου 12000 ευρώ. Ο συνολικός προϋπολογισμός της Ολυμπιάδας ανέρχεται σε περίπου 14000 ευρώ. Ναι, το ποσό των 4000 ευρώ επιβαρύνει τον προϋπολογισμό, αλλά αυτή είναι η θέση του ΔΣ για τα δικαιώματα συμμετοχής αθλητικών αποστολών στο εξωτερικό και ελέγχεται από τη ΓΣ. Επιπλέον, υπάρχει πιθανότητα να καλυφθεί και αυτό από χορηγία- αυτοχρηματοδότηση.

  1. Υπάρχει μια σειρά ερωτημάτων που εμπίπτουν στη σφαίρα της “σοφιστείας” , που νομίζω ότι έχουν άμεσα ή έμμεσα απαντηθεί. Δεν θα δώσω περισσότερες ειδικές απαντήσεις. Το μοναδικό ερώτημα, όπου δεν θα έστεκε ηθικά η ληφθείσα απόφαση από το ΔΣ και θα έπρεπε να υποβληθεί είναι … “Θα παίρνατε την ίδια απόφαση αν η εθνική είχε πάρει διάκριση στη Βουδαπέστη;” Όμως δεν υποβλήθηκε ποτέ. Γιατί άραγε;
ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το ΔΣ της ΕΟΜ καταγγέλεται στα blogs από μια αθλήτρια και έναν αθλητή, επειδή ενεργεί και αποφασίζει σύμφωνα με τους κανονισμούς και το καταστατικό της Ομοσπονδίας, αλλά οι αποφάσεις του δεν θεωρούνται “ηθικά σωστές” από τους δύο αθλητές.

Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα μαζί τους, γιατί ως αθλητής καταλαβαίνω την έντονη επιθυμία για εκπροσώπηση της χώρας στον διεθνή στίβο και την κρίνω ικανή δικαιολογία για υπερβολικές αντιδράσεις.

Όμως ως πρόεδρος της ΕΟΜ, αλλά και της Επιτροπής Εθνικών Ομάδων, προσπαθώ (και προσπαθούμε όλοι μαζί στο ΔΣ) να βρίσκουμε τις βέλτιστες λύσεις στο πλαίσιο των κανονισμών. Σε αυτό παραμείναμε και αυτό το δέχεται και ο καταγγέλων αθλητής. Αν είμασταν παράτυποι θα είχε σίγουρα προσφύγει στην αθλητική δικαιοσύνη. Το μόνο που του απομένει είναι να χαρακτηρίζει υποκειμενικά τις αποφάσεις του ΔΣ μη “ηθικά σωστές”. Οι απαντήσεις από την ΕΟΜ δόθηκαν και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,

Μην ξεχνάτε ότι σε λιγότερο από έναν μήνα αρχίζει η φετινή εκστρατεία διάδοσης (κυρίως μέσω facebοok), όπου μπορούμε να βοηθήσουμε όλοι, φέρνοντας από έναν γνωστό μας στη μεγάλη οικογένεια του μπριτζ που μας συνδέει.

Σύντομα θα ενημερωθείτε και για το πρόγραμμα BE ACTIVE της ΓΓΑ, στο οποίο θα συμμετάσχει η ΕΟΜ μέσω των Σωματείων της Αττικής. Το Διασυλλογικό πρωτάθλημα θα γίνει και πάλι στην αίθουσα ξιφασκίας στο Ελληνικό, ενώ μέχρι τότε, εκτός από τις καθημερινές ημερίδες, υπάρχουν φεστιβάλ, περιφερειακά, εκδρομικά και grand prix.

Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού και να είστε όλοι καλά.

Με φιλικούς χαιρετισμούς
Αλέξανδρος Αθανασιάδης
Πρόεδρος ΕΟΜ

  • Το παραπάνω γράμμα αναδημοσιεύεται σήμερα, 11/8/2016, χωρίς αναφορά ορισμένων ονομάτων αθλητών, στους οποίους προκάλεσε δυσαρέσκεια η αναφορά του ονόματός τους.

17 σχόλια

Κωστής Παπαζήσης 9 Αυγούστου 2016 - 10:25

Κε Αθανασιάδη,

Όταν αντιληφθείτε πόσο παρανοικά ακούγονται τα όσα επικαλείστε στο παραπάνω γράμμα με βάση άρθρα των κανονισμών της Ομοσπονδίας, θα έχετε κάνει ένα μεγάλο βήμα για την είσοδο του αθλήματος, έστω και με δεκαπέντε και πλέον χρόνια καθυστέρηση, στον 21ο αιώνα.

Αυτό που παραβλέπουμε μπαίνοντας σε μία συζήτηση για το αν έχει το δικαίωμα ή όχι το ΔΣ της ομοσπονδίας με βάση τους κανονισμούς να στείλει όποια ομάδα θέλει σε κάποια διοργανωση είναι τι μήνυμα εντέλει θέλουμε να περάσουμε σε όσους ενδιαφέρονται για το άθλημα. Και το μήνυμα που περνά, μετά και την μακροσκελή σας επιστολή είναι ξεκάθαρο.

• Κάνουμε ό,τι θέλουμε!
• Εμείς καταρτίζουμε τους κανόνες!
• Συνεδριάζουμε και αποφασίζουμε με βάση τους κανόνες αυτούς, σε χρόνο που θέλουμε, ανεξάρτητα με τη ροή των γεγονότων και όταν μας εξυπηρετεί παίρνουμε θέση, όταν πάλι όχι «αναβάλουμε» τις αποφάσεις μας για μια πιο βολική στιγμή.
• Αφήνουμε παράθυρα για ελιγμούς χρησιμοποιώντας τη λέξη «ενδεχομένως» σε προκύρηξη αγώνα για την εθνική ομάδα! Δηλαδή μια προκύρηξη που εξ ορισμού πρέπει να ξεκαθαρίζει και να αποσαφηνίζει ολα τα «ενδεχόμενα», κάνει ακριβώς το αντίθετο, θολώνει το τοπίο και αφήνει περιθώρια για ερμηνείες!
• Τις αποφάσεις δε αυτές τις ανακοινώνουμε αν και όταν θέλουμε.
• Επίσης αποφασίζουμε για το αν έχουμε ή όχι χρήματα (λες και είναι θέμα άποψης η ύπαρξη χρημάτων και όχι μια αντικειμενικη πραγματικότητα) και βεβαίως υπάρχουν και κάποια γεγονότα που μπορεί μαγικά να αλλάξουν την πραγματικότητα (μια καλή θέση της Εθνικής στο πανευρωπαικό θα αυγάτιζε προφανώς τα διαθέσιμα).

Και ερχόμαστε στο μεγάλο θέμα της «χορηγίας».
• Πότε ανακοίνωσε η ΕΟΜ την πρόθεσή της να ανζητήσει χορηγούς για την αποστολή στην Πολωνία?
• Πώς προέκυψε η πρωτοβουλία μίας από τις ομάδες να προσφέρουν αυτά τα χρήματα?
• Δεχόμαστε να μας πληρώσουν τα έξοδα της εθνικής αποστολής σε μεγάλη διοργάνωση, όχι μέσω της ομοσπονδίας, αλλά κατ΄ευθείαν, και μόνο για συγκεκριμένη ομάδα!

Αλήθεια, αντιλαμβάνεστε πόσο αντιδεοντολογικό και ξένο στις πρακτικές των χορηγιών είναι αυτό και τι επικίνδυνο προηγούμενο δημιουργεί? Ο χορηγός δηλαδή καθορίζει και ποια θα είναι η αποστολή!

Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να συνεχίσω, καθώς είναι φανερό ότι οι νοοτροπίες μας έχουν τεράστια απόκλιση και φυσικά η δική σας είναι η κρατούσα. Η ρομαντική προσέγγιση και η κοινή λογική θα με καθυσήχαζαν ότι συντομα θα κληθείτε ως διοίκηση να απολογηθείτε για τα πεπραγμένα σας και θα κριθείτε για τα έργα σας. Στο μικρό όμως χρονικό διάστημα που ασχολούμαι, μου έχουν εξηγήσει ότι στην ουσία η όποια κρίση έχει αποσυνδεθεί από τέτοια θέματα και το αποτέλεσμά της είναι εξαρτημένο από άλλες διεργασίες και πρακτικές, συνήθεις στα ελληνικά πράγματα.

Αυτό που μένει λοιπόν είναι να ζητήσω κάτι πολύ απλό.

Μην προσβάλετε παρακαλώ τη νοημοσύνη μας.

Καταπολεμήστε την όποια ανάγκη σας να καλύψετε τις αποφάσεις σας με ένα πέπλο νομιμότητας. Είναι σαφές ότι είστε νομιμότατοι, αφου εντέλει εσείς φτιάχνετε τους νόμους. Κάντε τι επιλογές σας, πάρτε τις αποφάσεις σας και μη δίνετε λόγο σε κανέναν. Τελικά θα δούμε αν αυτές οι επιλογές πήγαν το άθλημα μπροστά.

Είστε νόμιμα εκλεγμένοι και εγώ τουλάχιστον δεν σας καταλογίζω ότι εξυπηρετείτε κάποια συμφέροντα.

Συνεχίστε την καλή δουλειά και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού επίσης.

Κωστής Παπαζήσης.
Πελάτης με ΑΜ 10061.

Απάντηση
Κυριάκος Μαραβέλιας 9 Αυγούστου 2016 - 10:51

Ο αθλητής Ματζιάρης , δηλωσε ότι οι ενέργειες της ΕΟΜ μπορεί μεν να ήταν νόμιμες, αλλά (κατά την άποψή του) δεν ήταν και ηθικά αποδεκτές,καθως και η σύζυγός του, Μαρία Διπλούδη,μου δινουν την χειροτερη εντυπωση για το πως αντιλαμβανοντε καποιοι μια θεση στην εθνικη.

Απάντηση
Κωνσταντίνος Βώβος 9 Αυγούστου 2016 - 11:01

Ας εστιάσουμε λίγο τότε Πρόεδρε στο θέμα entry fees και πιο συγκεκριμένα στο πανευρωπαϊκο ζευγών στην Λετονία στο οποίο πήρα μέρος και η ΕΟΜ αρνήθηκε να καλύψει το ποσό των 160 ευρώ που ήταν τα δικαιώματα συμμετοχής για εμένα και τον Φίλιππο, ενώ τώρα στέλνει περίπου την Β Εθνική και λέω περίπου γιατί το τρίτο ζευγάρι δεν ήταν μέλος της στην selection. Και παρ’όλα αυτά διατίθεται να καλύψει το ποσό των 4000 ευρώ.

Απάντηση
Φίλιππος Κρίτσαλης 9 Αυγούστου 2016 - 11:44

Παρ’ότι το όνομα μου και η εμπειρία μου μαζί με τον Κωνσταντίνο Βώβο της αποστολής μας στο πανευρωπαϊκο πρωτάθλημα νέων στη Λετονία, αναφέρθηκαν στη μεγάλη αυτή συζήτηση σχετικά με την εθνική ομάδα, είχα επιλέξει να μην συμμετέχω στην συζήτηση. Αυτό γιατί έκρινα πως η ελάχιστη εμπειρία μου στο χώρο του μπριτζ δεν μου επέτρεψε να σχηματίσω μια άποψη η οποία θα προσέφερε κάτι καινούριο στην συζήτηση. Δυστυχώς η στάση της ΕΟΜ και η επιστολή σας κύριε προέδρε με αναγκάζει να εκφράσω τη λύπη μου. Πιο συγκερκιμένα, υπογραμμίζετε στην επιστολή σας την περηφάνεια σας για τα επιτεύγματα της ομοσπονδίας τα προηγούμενα 4 χρόνια και για την παρούσα κατάσταση της. Σε αντίθεση με αυτή την περηφάνεια, θα ήθελα να εκφράσω την απογοήτευση μου, που ήμασταν η μόνη χώρα στο πανευρωπαϊκο της οποίας οι παίκτες καλύψαν εξ’ολοκλήρου τα έξοδα της αποστολής. Το μόνο ζευγάρι χωρίς προπονητή, ενώ περισσότερη ώρα παρακαλάγαμε φίλους μας να έρθουν να μας βοηθήσουν να προπονηθούμε παρά προπονηθήκαμε. Οι μόνοι παίκτες που κατήγορηθηκαμε από την ομοσπονδία της χώρας τους πως κλέβουν, πως η συμπεριφορά τους είναι απαράδεκτη.

Δεν παραπονεθήκαμε ποτέ όμως για αυτά, θεωρήσαμε πως ήταν καλύτερο να τα προσπεράσουμε και να τα αγνοήσουμε. Αυτό που δεν μπορώ να αγνοήσω είναι η καταστροφή του πανέμορφου αυτού αθλήματος, και η προσπάθεια μετατροπής του σε παιχνίδι καφενείου από την ΕΟΜ. Η ΕΟΜ αντάλλαξε τον ανταγωνισμό, το πάθος και την ένταση που είναι στη φύση του αθλητισμού με εμπορικά τουρνουα, ένα μπακάλικο σύστημα βαθμών διάκρισης που ενθαρρύνει τον κόσμο να παίζει εκεί που δεν υπάρχει ανταγωνισμός αλλά εύκολα master points και μηδενικά κίνητρα σε νέους ανθρώπους, που θέλουν να βελτιωθούν και να παίξουν σε υψηλό επίπεδο, οι οποίοι παρατάνε το μπριτζ μόλις το ξεκινάνε γιατί αισθάνονται πως μπήκαν σε λέσχες μπυρίμπας και απογοητεύονται παρατηρώντας πως ο μόνος τρόπος να παίξεις στο εξωτερικό είναι με εξασφάλιση προσωπικού χορηγού. Αθλητές που βρίσκονται στο χώρο δεκαετίες μου εξηγούν πως τα πανελλήνια μετατράπηκαν από σφιχτά τουρνουα σε αστεία τριήμερα, σαν grand prix, με τεράστια διαφορά επιπέδου και βαρετά τραπέζια.

Είχα την τύχη να γνωρίσω το μπριτζ μέσα από ανθρώπους βαθιά μορφωμένους μπριτζιστικά με πολλές εικόνες και εμπειρίες που τους έχει προσφέρει το παιχνίδι. Σε αντίθεση με αυτόυς τους ελάχιστους, η μεγάλη πλειοψηφία στο χώρο και αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις με απωθούν, εμένα και όλους τους πραγματικούς αθλητές, με στόχους και δύναμη, που διατείθενται να κάνουν θυσίες για αυτό το άθλημα, από το παιχνίδι και μαζί απωθούν και τη “ζωή” από το παιχνίδι. Οι δεύτεροι, όντως υπερδιπλασιάζονται. Επιτρέψτε μου αλλά νομίζω μπερδέψατε τον αθλητισμό με “τσιγάρο, καλαμπούρι και χαρτί”, όπως λέει και ο Σαββόπουλος.

Απάντηση
Γιώργος Μπογιατζής 9 Αυγούστου 2016 - 15:41

Λυπάμαι που ένα νέο άτομο έχει τόσο ελιτίστικη άποψη για το άθλημα. Όποιος δεν κάνει πρωταθλητισμό Ή δεν διακρίνετε δεν σημαίνει ότι είναι Και καφενείο .

Απάντηση
Φίλιππος Κρίτσαλης 9 Αυγούστου 2016 - 17:51

Θα έπρεπε να υπάρχει και πρωταθλητικό και ερασιτεχνικό μπριτζ, στη συγκεκριμένη περίπτωση το πρώτο έχει παραμεληθεί εντελώς. Προφανώς υπάρχει και ενδιάμεσο το οποίο είναι άκρως θεμιτό και υγιές, αλλά η στάση της ΕΟΜ, όπως την ερμηνεύω εγώ οδηγεί σε μια μεγάλη ανισορροπία υπέρ του καφενείου, αυτό δεν σημαίνει πως όλοι είναι καφενείο.

Απάντηση
Κωνσταντίνος Βώβος 10 Αυγούστου 2016 - 07:11

Κύριε Μπογιατζή από την πλευρά σας έχετε δίκιο αλλά δεν είναι αδικία που η ΕΟΜ σας μεταχειρίζετε ”καλύτερα” επειδή δίνετε τα 6 ευρώ σας ενώ εμάς που δίνουμε την ζωή μας μας έχει γραμμένους;

Απάντηση
Σπύρος Κρουσταλάκης 12 Αυγούστου 2016 - 11:59

Κε Βωβέ,
πώς νομιμοποιείστε να έχετε περισσότερα δικαιώματα πάνω στα 6 ευρώ που καταβάλλει ο καθένας μας, από εμάς τους ίδιους; Γιατί από εκεί χρηματοδοτείται η λειτουργία των Ομίλων και της Ομοσπονδίας.

Επειδή έχετε δώσει τη ζωή σας για το μπριτζ; Μπορείτε να μας το αναλύσετε αυτό;

Απάντηση
Κωνσταντίνος Βώβος 12 Αυγούστου 2016 - 13:24

Κάνετε λάθος δεν είπα να έχουμε παράπανω δικαιώματα προς θεού, αλλα δεν έχουμε ούτε τα ίδια γιατί ο Φίλιππος δεν πληρώνει συμμετοχή λόγω ηλικίας και εγώ τα μισά. Δυστυχώς αυτός φαίνεται να είναι επαρκής λόγος για να μεταχειρίζεται εσάς καλύτερα.

Παρόλαυτα η λειτουργία των ομίλων είναι διαφορετικό κεφάλαιο. Η ΕΟΜ δεν θα ‘πρεπε να ασχολείται με αυτό. Οι αρμοδιότητες της ΕΟΜ είναι 3
1) Προώθηση του αθλήματος
2) Πανελλήνια πρωταθλήματα
3) Εθνικές αποστολές

Σας παραπέμπω λοιπόν κύριε Κρουσταλάκη στο πρώτο μου σχόλιο.

Αθανάσιος Ματζιάρης 9 Αυγούστου 2016 - 13:50

Πότε επιτέλους θα σταθείτε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα που αρμόζει σε ένα πρόεδρο αθλητικής ομοσπονδίας? Πότε αντί να κρύβεστε πίσω από κανονισμούς και διατάξεις και παραποίηση της αλήθειας, θα παραδεχτείτε τι έγινε όλους αυτούς τους μήνες? Από το facebook μου ζητήσατε να είμαι πολύ προσεκτικός σ’ αυτά που γράφω. Εσείς είστε? Ρωτήσατε κανένα δικηγόρο γι’ αυτά που έχετε γράψει ή τα γράψατε κατευθείαν εκμεταλλευόμενος ένα ‘βήμα’ το οποίο σας έδωσε το Ελληνικό μπριτζ και όπως προβλέπω πολύ σύντομα θα σας ελέγξει για τη χρήση του? Ζητήσατε την σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων μελών του ΔΣ γι’ αυτό το γράμμα του προέδρου, μια και ήταν τόσο σοβαρό το θέμα?

Μετά από τόσους μήνες αδιαφάνειας σάς έπιασε ξαφνικά η ανάγκη ενημέρωσης του κόσμου. Όλα αυτά που ισχυρίζεστε τώρα γιατί δεν τα ανακοινώσατε τόσους μήνες? Και γιατί επιτίθεστε με τέτοια εμπάθεια σε μένα και στην Μαρία Διπλούδη? Επειδή σπάσαμε την φούσκα που νομίζατε ότι είναι ασφαλής επί τόσους μήνες? Γιατί υποτιμάται τη νοημοσύνη όλων αυτών που σας τοποθέτησαν σ’ αυτή τη θέση? Γνωρίζετε ότι η αναφορά στην Μαρία Διπλούδη με τον χαρακτηρισμό “σύζυγος” είναι παραβίαση προσωπικών δεδομένων και σύντομα θα κληθείτε να λογοδοτήσετε και για αυτό?

Αναφέρεστε σε όλο το γράμμα στην Β’ Εθνική αλλά δεν λέτε στον κόσμο ότι τελικά δεν θα πάει η Β’ Εθνική στους αγώνες, αλλά η διορισμένη ομάδα είναι μια άλλη ομάδα που αποτελείται από συρραφή ζευγών από 2 ομάδες που αποκλείστηκαν στη selection. Ξεχάσατε επίσης να αναφέρετε ότι 2 μέλη του ΔΣ της ΕΟΜ θα είναι σε αυτή την ομάδα που θα πάει στους αγώνες. Να υποθέσουμε όλοι οι αθλητές που λάβαμε την ενημέρωσή σας ότι δεν έγιναν σκόπιμα αυτές οι παραλήψεις?

Για το θέμα των χορηγιών, εξακολουθείτε να μην ακούτε τη συμβουλή μου και συνεχίζετε να το αμφισβητείτε. Πιστεύετε ότι θα επέμενα κι εγώ τόσο πολύ, αν είχα ως μοναδική απόδειξη την αναφορά στο γράμμα της εθνικής ομάδας?

Για τις υπόλοιπες ανακρίβειες δεν θα ασχοληθώ περισσότερο, ίσως στο facebook να τις αναλύσουμε αν βέβαια μας καταδέχεστε σε τέτοια ελεύθερα ‘βήματα’ όπου δεν έχετε τον τίτλο ‘πρόεδρος’.

Αυτό που καταφέρατε μέσα σ’ ένα τόσο σύντομο κείμενο δεν το κατάφερε κανένας από όλους αυτούς που βρήκαν το θάρρος να μιλήσουν στο facebook.

Με τιμή,
Αθανάσιος Ματζιάρης
ΑΜ 868, Εθνικός Διαιτητής ΕΟΜ, Καθηγητής ΕΟΜ, Μέλος της Εθνικής Ομάδας 2016

Απάντηση
Σωκράτης-Μιχαήλ Γαρουφαλής 9 Αυγούστου 2016 - 15:40

Κε Αθανασιάδη,

Έγιναν αρκετά, ακούστηκαν περισσότερα και γράφτηκαν και κάποια τα οποία ίσως έπρεπε να έχουν αποφευχθεί ώστε να μην μας σχολιάζουν αρνητικά και οι εκτός αθλήματος. Η λύση κατά την ταπεινή μου άποψη, όπως την ανήρτησα και στο facebook, και με δεδομένη την διχαστική νοοτροπία μας, μπορεί να φαντάζει σύνθετη, αλλά είναι εφικτή ακόμη και στα μικρά χρονικά περιθώρια που έχετε και διασφαλίζει πλήρως το γράμμα του Νόμου . Απαιτεί μία ελάχιστη μεγαλοθυμία εκ μέρους σας –των διοικούντων- και κοινό νου εκ μέρους όλων των υπολοίπων. Δεν διεκδικώ το αλάθητο και σίγουρα επιδέχεται αρκετών βελτιώσεων. Ένα σκαρίφημά της παρατίθεται:

• Η Επιτροπή Εθνικών Ομάδων (Αθανασιάδης Α., Φράγκος Α. και Μπομπολάκης Σ.) παραιτείται σύσσωμος. (Το κοινό περί δικαίου αίσθημα ικανοποιείται).
• Το Δ.Σ. της Ε.Ο.Μ. ορίζει κατεπειγόντως νέα Ε.Ε.Ο. με Πρόεδρο τον νυν Αντιπρόεδρο του Δ.Σ. Κανναβό Π. και μέλη τους Δελημπαλταδάκη Ν. (και οι δύο γνώστες, ως οφείλουν, των οικονομικών/χορηγιών της Ε.Ο.Μ με τον 2ο να είναι και Πρόεδρος της Επιτροπής Χορηγιών), Μπομπολάκη Σ., Ματζιάρη Θ. και ίσως έναν ή ακόμη και δύο εκ των Δοξιάδη Κ., Βρούστη Β. (Όλοι εμπλεκόμενοι στο «σκηνικό» και με μεγάλη πείρα διεθνών διοργανώσεων)
• Η ΕΕΟ μετά από την άμεση σύγκλισή της και έστω και μετά από συνεχείς/ολοήμερες και κατεπείγουσες συνεδριάσεις, εισηγείται ομόφωνα στο Δ.Σ. την βέλτιστη σύνθεση της Εθνικής Ομάδος για την Ολυμπιάδα περιλαμβανομένου και του μη παίζοντος αρχηγού της. (Η ομοψυχία και η ικανότητα διαχείρισης κρίσεων από τους πρωταθλητές μας αναδεικνύεται σε όλο της το μεγαλείο). Εάν «δεν βγει άσπρος καπνός», εάν δεν ακουστεί “habemus nationalibus”, τότε όλοι θα είμαστε άξιοι των επιλογών μας όσον αφορά στο ποιους θαυμάζουμε.
• Το Δ.Σ. της Ε.Ο.Μ., σε έκτακτη «πανηγυρική» συνεδρίαση, ομόφωνα επικυρώνει την εισήγηση της ΕΕΟ και αποφασίζει την πλήρη χρηματοδότηση. (Αποθεματικό υπάρχει) Ως αρχηγός της αποστολής (και όχι μη παίζων αρχηγός-npc) ορίζεται ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της (Η Ε.Ο.Μ., με τον πλέον επίσημο τρόπο, «αγκαλιάζει» τις εισηγήσεις των επιτροπών της και την εθνική μας ομάδα)
• Όλοι οι υπόλοιποι, μη έχοντας πλέον κανένα λόγο μεμψιμοιρίας γι’ αυτό το θέμα, ευχόμαστε για το κατά το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα, γνωρίζοντας ότι όλοι έκαναν το καθήκον τους απέναντι στο εθνόσημο. (Το Ελληνικό Αγωνιστικό bridge ενωμένο κοιτάζει μπροστά)

Μετά την Ολυμπιάδα έχουμε καιρό για να ασχοληθούμε, νηφάλιοι και με διαφάνεια, με την νέα ΕΕΟ, το Βαλκανικό Πρωτάθλημα και το μέλλον των διαδικασιών επιλογής/ορισμού της Εθνικής Ομάδας ανά διοργάνωση.

Ευχαριστώ για την φιλοξενία (καίτοι δεν θα έπρεπε να αισθάνομαι ξένος)

Σ.Μ. ΓΑΡΟΥΦΑΛΗΣ
Α.Μ. 208

Απάντηση
Γιώργος Οικονομόπουλος 10 Αυγούστου 2016 - 10:15

Φίλες και φίλοι,

Παρακολουθώντας τις τελευταίες μέρες τις συζητήσεις και τα σχόλια που έχουν παρατεθεί με αφορμή την ανοιχτή τοποθέτηση του συναθλητή μας Θανάση Ματζιάρη σχετικά με την Ελληνική συμμετοχή στους επερχόμενους “Ολυμπιακούς Αγώνες” που θα διεξαχθούν στην Πολωνία, θα ήθελα με τη σειρά μου να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις μου σχετικά.

Να σημειωθεί ότι στο ερώτημα πρωταθλητικό μπριτζ ή κοινωνικό μπριτζ τάσσομαι σαφώς υπέρ του πρωταθλητικού μπριτζ γιατί, πάνω απ’ όλα, δίνει την αθλητική διάσταση στο παιχνίδι που όλοι μας αγαπάμε. Παράλληλα, συμμετέχω με ιδιαίτερη ευχαρίστηση στον κοινωνικό χαρακτήρα του παιχνιδιού, χωρίς να νοιώθω μέλος του καφενείου ή πελάτης με ΑΜ 3881, όπως ένας καινούριος φίλος δεικτικά σημείωσε.

Θεωρώ λοιπόν, ότι πρέπει να ξεκινήσει μια συζήτηση για τις εθνικές ομάδες, τη συμμετοχή μας σε όσο το δυνατόν περισσότερες διοργανώσεις, την καλύτερη δυνατή προετοιμασία, την αλλαγή του τρόπου επιλογής των εθνικών ομάδων. Έχω δημόσια διαφωνήσει, με τον πρόεδρο αλλά και μέλη του ΔΣ της Ομοσπονδίας, όταν λειτουργούν περισσότερο ως εκπρόσωποι σωματείων και λιγότερο ως εκφραστές αθλητικού αγωνίσματος. Πρέπει ενδεχομένως να αλλάξουν κανονισμοί και τρόποι αντιμετώπισης των εθνικών ομάδων αλλά από αυτές τις ενέργειες, οι οποίες λύνονται με συζητήσεις και μέσω της Γενικής Συνέλευσης, και φυσικά μέσω της πειθούς, μέχρι τις εκτάσεις των αντιπαραθέσεων και των προσωπικών επιθέσεων, νομίζω πραγματικά ότι έχουμε ξεφύγει..

Μιλάμε λοιπόν περί νομίμου και ηθικού…

Δηλαδή, οι ενεργούντες στη συγκεκριμένη περίπτωση λειτούργησαν νομιμοφρόνως πλην όμως ανήθικα;

Ας δούμε λοιπόν το θέμα από τη σκοπιά κάθε εμπλεκόμενης πλευράς…

Αν βρισκόμουν στη θέση των μελών της Εθνικής Ομάδας που μας εκπροσώπησε στους πρόσφατους Πανευρωπαϊκούς Αγώνες θα αισθανόμουν πικρία που ενώ θα είχα κερδίσει στους αγώνες επιλογής της τρέχουσας χρονιάς δεν συμμετέχω και στην επόμενη μεγάλη διοργάνωση του έτους. Μα ήταν πρόθεση της Ομοσπονδίας να στείλει αποστολή στην Πολωνία; Νομίζω πως αν δε βρισκόταν ομάδα που θα κάλυπτε ιδίοις εξόδοις ή μέσω χορηγίας δεν επρόκειτο να βλέπαμε Ελληνική εκπροσώπηση στην Ολυμπιάδα. “Μικρό χωριό ..κακό χωριό” Είμαστε μικροί ακόμα τόσο σε σύνολο αγωνιστικών δελτίων και στην οικονομική ευμάρεια…Ίσως και σημεία των καιρών, θα έλεγε κανείς…Αν η Ομοσπονδία ήταν εύρωστη και οι επιχορηγήσεις της πολιτείας έρεαν θα μας απασχολούσαν τέτοια ζητήματα; Αν αγαπητοί φίλοι αυτό σας ικανοποιεί, πιστεύω ότι δεν τίθεται θέμα προσωπικής εμπάθειας απλά οικονομικής δυσχέρειας ή διαφορετικής φιλοσοφίας οικονομικής διαχείρισης.

Από τη σκοπιά της Ομοσπονδίας, η πρόταση της ομάδος Έιντι, μάλλον ήρθε ως μάνα εξ ουρανού… Σε μια διοργάνωση που η Ελλάδα δεν επρόκειτο να συμμετάσχει λόγω συνθηκών που προανέφερα, θα έχουμε τώρα ελληνική εκπροσώπηση με το λιγότερο δυνατό κόστος, και μάλιστα η εκπροσώπηση θα συνιστάται όχι από μια ομάδα “πλουσίων” αλλά από μια ομάδα πρωταθλητών με σημαντικές προσωπικές διακρίσεις σε εθνικό αλλά και διεθνές επίπεδο. Η ΕΟΜ μπορεί να ελεγχθεί και να κριθεί για τον τρόπο και τις επιλογές οικονομικής διαχείρισης όχι όμως για ανηθικότητα.

Επίσης, η εμπάθεια για την οποία γίνεται συζήτηση, εκτός του γεγονότος ότι δεν συνάδει με την πραγματεία εν γένει του κ. Αθανασιάδη, σε καμιά περίπτωση δεν αποφαίνεται στο γράμμα του προέδρου όπως παρατίθεται στο ηλεκτρονικό περιοδικό. Θεωρώ ότι περισσότερο έχει να κάνει με την πικρία της μη συμμετοχής γιατί εμπάθεια ευτυχώς δε διαφαίνεται, άλλωστε από όλες τις πλευρές καθίσταται σαφές ότι στην περίπτωση πραγματικής και όχι θεωρητικής χορηγίας από μεριάς της Εθνικής ομάδας που με το σπαθί της κέρδισε τους αγώνες επιλογής, αυτή είναι και η ομάδα που θα αποτελούσε την πρώτη επιλογή.

Προσωπικά αλλά και “οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ” γνωρίζουν ότι ο κ. Αλέκος Αθανασιάδης αποτελεί ένα κόσμημα για το χώρο του αγωνιστικού μπριτζ και νοιώθω τιμή που είναι συμπαίκτης μου τα τελευταία χρόνια, ενώ παράλληλα χαίρομαι που τυγχάνει να ηγείται της Αθλητικής μας Ομοσπονδίας. Έχει το ελάττωμα να είναι ιδιαίτερα “σφιχτός” όταν διαχειρίζεται χρήματα άλλων, ελάττωμα που απορρέει κυρίως από το υψηλό αίσθημα ευθύνης και αν και έχουμε διαφωνήσει σχετικά με αυτό το θέμα, αρνούμαι να δεχτώ οποιαδήποτε αιχμή περί ανηθικότητας για το πρόσωπό του.

Από τη σκοπιά της ομάδας Έιντι, τι πιο φυσικό όταν πληροφορούνται ότι η Ελληνική Ομοσπονδία δεν πρόκειται να στείλει ομάδα στην Ολυμπιάδα λόγω οικονομικής στενότητας, να ζητήσουν να συμμετάσχουν αν και εφόσον έβρισκαν οι ίδιοι τη χρηματοδότηση της ομάδας τους; Έίναι ανήθικη η πρόταση αυτή;

Θυμήθηκα λοιπόν ότι το 2012 υπήρξε και πάλι οικονομική αδυναμία της Ομοσπονδίας να αποστείλει ομάδα στη Λιλ και είχα ζητήσει, αν η εθνική ομάδα δεν πήγαινε τελικά, να οργανώσω ομάδα πρωταθλητών από τη Θεσσαλονίκη, ενώ ευρισκόμενος στην Κύπρο για τη συμμετοχή μου σε φεστιβάλ, είχα συζητήσει με τον κ.Έιντι τη δυνατότητα χρηματοδότησης της ομάδας μας κάτι το οποίο είχε άμεσα αποδεχτεί με την προϋπόθεση οι συμπαίκτες του στην Εθνική Ομάδα να αδυνατούσαν να συμμετάσχουν. (αν δεν κάνω λάθος ο ίδιος αδυνατούσε να συμμετάσχει λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων). Ήταν και εκ μέρους μου ανήθικη η πρόταση τότε;

Αγαπητοί φίλοι, βρίσκομαι στο χώρο του αγωνιστικού μπριτζ 17 χρόνια (σαφώς λιγότερα από τα 30 χρόνια του κ. Ματζιάρη, όπως επικαλέστηκε). Το συγκεκριμένο άθλημα μου προσέφερε πολλές συγκινήσεις όλα αυτά τα χρόνια , αλλά πάνω απ’ όλα μου έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσω πολλούς φίλους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Εκ φύσεως, περνάω από ιδιαίτερη αξιολόγηση τους ανθρώπους που γνωρίζω και με περιβάλλουν. Στο δικό μας το χώρο εκτιμώ ότι ο κ. Έιντι είναι ανάμεσα στα αξιολογότερα άτομα που έχω γνωρίσει και χωρίς να βρίσκομαι στο ευρύτερο περιβάλλον του (λόγω της απόστασης των κατοικιών μας θέλω να πιστεύω), γνωρίζω ότι είναι ένας άνθρωπος που προσπαθεί να εφαρμόσει το μότο ενός παλιού του φίλου “make people happy” όσο οι δυνατότητες του του το επιτρέπουν. Οι συμμετοχές 8 νέων ζευγών στο παγκόσμιο Πρωτάθλημα νέων στην Κωσταντινούπολη, 8 νέων ζευγών στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ζευγών στην Οπατίγια που ο Βασίλης Βρούστης με το Ντίνο Δοξιάδη μας έδωσαν τη χαρά να ακουστεί ο εθνικός μας ύμνος εκεί (ήμουν κι εγώ εκεί), η παρουσία του μέγιστου προπονητή κ.Μάρτενς και η δυνατότητα (με κάλυψη όλων των εξόδων μας) να παρακολουθήσουμε τις διαλέξεις του, αποτελούν μικρά δείγματα γραφής προσφορών των φίλων του κ.Έιντι, με δική του μεσολάβηση φυσικά και χωρίς το παραμικρό ίδιον όφελος. Η δημιουργία του εξαιρετικού φεστιβάλ των ‘Ελληνικών Νησιών” που θα συμμετάσχουμε την ερχόμενη εβδομάδα και μας έχει δώσει πέραν των άλλων τη δυνατότητα να συνδεθούμε με έξοχους ανθρώπους που προέρχονται από την πρώτη πατρίδα του κ. Έιντι και την ευρύτερη περιοχή σε ποιον οφείλεται; Όχι και θύτης ρε παιδιά…

Για το Γιάνγκο, το Βασίλη, το Νίκο και τον Τάκη μας έχει καλύψει ο φίλος ο Μιχάλης Γαρουφαλής στα σχόλια του, αλλά πάνω απ’όλα το γεγονός ότι για όλους αυτούς προσπαθώ μάταια να θυμηθώ περιστατικά ή ενέργειες που θα τους χαρακτήριζαν ως ανήθικους

Παιδιά, καλή επιτυχία στην Ολυμπιάδα, μακάρι να μπορούσαμε και στο χώρος μας να γευτούμε μια επιτυχία σαν κι αυτή της Κορακάκη σήμερα..

με τιμή

Δρ. Γεώργιος Οικονομόπουλος
ΑΜ.3881

Απάντηση
ΣΩΚΡΑΤΗΣ-ΜΙΧΑΗΛ ΓΑΡΟΥΦΑΛΗΣ 10 Αυγούστου 2016 - 13:42

Γιώργο,

το σχόλιό σου με έκανε να απογοητευτώ διότι διαπίστωσα ότι είμαι ανενημέρωτος και τελείως «εκτός θέματος». Είχα πιστέψει, ο αφελής, ότι ο σκοπός αυτών των απαντητικών δημοσιεύσεων είναι το να συμβάλλουμε στο να βρεθεί κάποια λύση στο πρόβλημα το οποίον ανέκυψε και ταλανίζει το Ελληνικό Αγωνιστικό bridge.

Λαμβάνοντας όμως υπ’ όψιν μου ότι:
• Δεν έχω διαβάσει την «πραγματεία» του Κου Αθανασιάδη στην οποίαν αναφέρεσαι, οπότε δεν θα μπορώ να είμαι αντικειμενικός κριτής,
• Έχω από καιρό εγκαταλείψει τα παιχνίδια τύπου «βγάζω/δεν βγάζω τ’ άπλυτα στην φόρα» και «είσαι/δεν είσαι κόσμημα» και
• Πλην ορισμένων ημι-αναλφαβήτων αρχαρίων, οι περισσότεροι εξ ημών γνωρίζουν καλά τις διαδικασίες επιλογής και αποστολής Εθνικών Ομάδων,

Το μόνο που μου μένει είναι να ευχηθώ μέσα από την καρδιά μου:
• Η WBF, με τις «κατάλληλες πιέσεις» να δεχθεί την εκπρόθεσμη συμπλήρωση της Ελληνικής Ομάδας από κάποιο μέλος της Επιτροπής Εθνικών Ομάδων της Ε.Ο.Μ. ως μη παίζοντα αρχηγό και
• Τα αποτελέσματα της «νέας» Ομάδας να δικαιώσουν απολύτως όλους όσοι δεν τόλμησαν να πουν : “Λεφτά έφεραν, πολύ καλοί παίχτες είναι, δικοί μας άνθρωποι είναι, ούτως ή άλλως νομότυποι είμαστε, ας πάνε να μας εκπροσωπήσουν”

Σ.Μ. ΓΑΡΟΥΦΑΛΗΣ

Απάντηση
Μαρία Διπλούδη 10 Αυγούστου 2016 - 15:12

Ας μου επιτραπεί, παρά την οικογενειακή μου κατάσταση που για να χρησιμοποιείται από τον Πρόεδρο φαίνεται θα επηρεάζει και τις απόψεις μου περί ηθικής, να παρατηρήσω τα εξής:

Κατά τον Γιώργο Οικονομόπουλο: “Από τη σκοπιά της ομάδας Έιντι, τι πιο φυσικό όταν πληροφορούνται ότι η Ελληνική Ομοσπονδία δεν πρόκειται να στείλει ομάδα στην Ολυμπιάδα λόγω οικονομικής στενότητας, να ζητήσουν να συμμετάσχουν αν και εφόσον έβρισκαν οι ίδιοι τη χρηματοδότηση της ομάδας τους; Είναι ανήθικη η πρόταση αυτή;”

Ακόμα δεν έχω καταλάβει και κανείς μα κανείς δεν έχει απαντήσει: Γιατί η συγκεκριμένη ομάδα ήταν η μόνη που πληροφορήθηκε ότι η Ελληνική Ομοσπονδία δεν θα στείλει ομάδα στην Ολυμπιάδα; Ή ότι θα στείλει σε περίπτωση χορηγίας; ή ότι θα στείλει σε περίπτωση αυτοχρηματοδότησης; Υπήρχαν άλλες 3 ομάδες στη selection. Γιατί να μην έχουν και εκείνες την ευκαιρία τους;

Ακόμα δεν έχω καταλάβει και κανείς μα κανείς δεν έχει απαντήσει; Η αυτοχρηματοδότηση είναι ηθική; Δεν δημιουργεί επικίνδυνο προηγούμενο, ώστε κάθε φορά όποια ομάδα βρίσκει χρήματα να απαρτίζει την Εθνική Αποστολή;

Ακόμα δεν έχω καταλάβει και κανείς μα κανείς δεν έχει απαντήσει: Γιατί δεν είχαν την ίδια βαρύνουσα σημασία για την ΕΟΜ οι χορηγίες που ανευρέθηκαν από την ίδια την Εθνική Ομάδα;

Ακόμα δεν έχω καταλάβει και κανείς μα κανείς δεν έχει απαντήσει: Γιατί δεν απαντήθηκε η επιστολή της Εθνικής Ομάδας;

Ακόμα δεν έχω καταλάβει και κανείς μα κανείς δεν έχει απαντήσει: Γιατί φέτος ειδικά – σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες χρονιές, και το 2012 στην καρδιά της κρίσης είμαστε – ενεργοποιήθηκε η διάταξη που δίνει το δικαίωμα στο ΔΣ ΕΟΜ να αποφασίζει ποια ζεύγη θα σταλούν στην Ολυμπιάδα και που προφανώς αφορά την εκπροσώπηση της χώρας μας και όχι τις χορηγίες;

Ακόμη δεν έχω καταλάβει και κανείς δεν έχει απαντήσει: Γιατί δεν υπήρξε πλήρης ενημέρωση για όλα αυτά τα σχέδια της Ομοσπονδίας; για τη μη αποστολή ομάδας στην Ολυμπιάδα, για την αποστολή σε περίπτωση χορηγίας, για την αποστολή σε περίπτωση αυτοχρηματοδότησης, για την επιλογή της ομάδας Έιντι τελικά; για την αλλαγή πλάνου σε περίπτωση που διακριθούμε στο Πανευρωπαϊκό; Είναι μυστικό; Δεν κάνει να το ξέρουμε εμείς οι υπόλοιποι; Οι παίκτες της Εθνικής;

Μαρία Διπλούδη, ΑΜ 6228

Απάντηση
Γιάννης Μηλιτσόπουλος 11 Αυγούστου 2016 - 14:04

Κύριοι ή/και συναθλητές

Δεν είχα καμία πρόθεση να εμπλακώ σε άσκοπες και στείρες αντιπαραθέσεις, μέχρι που μερικοί το παρακάνανε.

Και αναφέρομαι στην αντιπαράθεση του Προέδρου της ΕΟΜ με μια μικρή ομάδα φιλόδοξων αθλητών, με αντικείμενο το ποιος θα καταφέρει να παίξει στην Εθνική Ομάδα.

Σας μπλέξανε κ. Πρόεδρε!

Πλην όμως, εμένα δεν με λυπεί αυτό το γεγονός. Με λυπεί το γεγονός ότι εν μια νυκτί το περιοδικό το γεμίσατε garbage.

Το καταντήσατε σαν τον Ναό του Σολομώντος όπως αυτός ήταν πριν εκδιώξει ο Χριστός τους εμπόρους από μέσα.

Σας εκλιπαρώ, αφαιρέστε από το περιοδικό το γράμμα του Προέδρου, φτιάξτε ένα άλλο blog με το ίδιο περιεχόμενο, και συνεχίστε εκεί τις αντιπαραθέσεις σας.

Μόνο έτσι θα σωθεί το περιοδικό της ΕΟΜ.

Γιάννης Μηλιτσόπουλος

Απάντηση
Σωκράτης Γιαννακούρος 22 Αυγούστου 2016 - 16:14

ΕΛΕΟΣ

Τι ξεκατίνιασμα είναι αυτό?

ΕΛΕΟΣ

Συμφωνώ απόλυτα με τις δύο τελευταίες παραγράφους του Γιάννη

ΕΛΕΟΣ

Απάντηση
Σπύρος Κρουσταλάκης 12 Αυγούστου 2016 - 13:14

Διαβάζοντας τόσο το γράμμα του προέδρου, όσο και τα σχόλια – απαντήσεις, αλλά και τις καταχωρήσεις σε άλλα blog θα ήθελα να σημειώσω τα εξής:

Το άθλημα του μπριτζ δεν έχει τη δημοφιλία και τον αριθμό των αθλητών που δικαιούται σύμφωνα με τα δεδομένα άλλων κρατών. Εάν στα μητρώα της Ομοσπονδίας ήταν εγγεγραμμένοι 40.000 αντί για 4.000 αθλητές, κάθε εκδήλωση, κάθε τουρνουά, κάθε ημερίδα θα ήταν γεγονός με απήχηση, θα είχε την υποστήριξη χορηγών και την προβολή από τα μέσα ενημέρωσης. Τότε η αποστολή Εθνικών ομάδων σε ευρωπαϊκά και παγκόσμια πρωταθλήματα θα ήταν αυτονόητη, η χρηματοδότηση εξασφαλισμένη, αλλά και η παρουσία των εθνικών ομάδων πιο ανταγωνιστική.

Όμως σήμερα δεν ισχύουν τα παραπάνω. Επομένως, σωστά, η Ομοσπονδία επιδιώκει στρατηγικά να διευρύνει τη βάση της πυραμίδας των αθλητών, καταρχήν. Μοιραία δεν έχει περίσσιους πόρους για να υποστηρίξει σε ικανοποιητικό βαθμό, τους αθλητές και τις αθλήτριες που αγωνίζονται σε υψηλό επίπεδο και διεκδικούν συμμετοχή μέσω εθνικών ομάδων, σε διεθνείς διοργανώσεις.

Κάθε Έλληνας πολίτης έχει δικαίωμα συνταγματικά να εκφράζει τη γνώμη του και αυτό έκαναν οι αθλητές μέσω αναρτήσεων σε blog. Όμως επίσης οι νόμοι του ελληνικού κράτους ορίζουν ότι η καλλιέργεια των αθλημάτων γίνεται μέσα από σωματεία – συλλόγους και η εποπτεία κάθε αθλήματος γίνεται μέσα από την ομοσπονδία που την συγκροτούν τα σωματεία.

Εκλεγμένο λοιπόν ΔΣ, εφαρμόζοντας αποφάσεις της Γενικής συνέλευσης, αποφάσισε σχετικά με την κατάρτιση και αποστολή εθνικής ομάδας σε διεθνή διοργάνωση. Οι αθλητές εξέφρασαν τα παράπονά τους. Το σωματείο που ανήκουν δεν έχει άποψη; Δεν θα έπρεπε να συνεδριάσει το ΔΣ του σωματείου αυτού και είτε να στηρίξει είτε να καλέσει σε απολογία τους αθλητές του για τις ενέργειές τους;

Υ.Γ. Αν κατάλαβα καλά το ΔΣ της Ομοσπονδίας, ομόφωνα αποφάσισε τον καταρτισμό της εθνικής ομάδας για την Ολυμπιάδα, αλλά κάποιος από το ΔΣ, κοινοποίησε το email του προέδρου, στις 19/4/2016, στους θιγόμενους αθλητές. Κατάλαβα καλά;

Δημοσίευση ιδιωτικής αλληλογραφίας είναι τουλάχιστον…ανήθικη ενέργεια, για να μην πω ποινικά κολάσιμη.

Παιχνίδια εξουσίας με χρώμα Βυζαντίου στην Ομοσπονδία Μπριτζ. Τι άλλο θα δούμε!!!

Απάντηση

Σχολιάστε